Forumul asociatiei femeilor musulmane 'EL NUR' din Republica Moldova pentru femeile muslim din R. Moldova şi din toata lumea :) |
BİNE ATİ VENİT PE FORUMUL DESTİNAT EXCLUİV FEMEİLOR femeimusulmane.md!! Mevlid Kandili, 12-13 Ocak Pazar-Pazartesi
Üç Ayların Başlangıcı, 30 Nisan Çarşamba:::::::::Regâib Kandili, 01-02 Mayıs Perşembe-Cuma:::::::::Mi’râc Kandili, 25-26 Mayıs Pazar-Pazartesi:::::::::Berât Kandili, 12-13 Haziran Perşembe-Cuma::::::::Ramazân’ı Şerif Başlangıcı, 28 Haziran Cumartesi:::::::::Kadir Gecesi, 23-24 Temmuz Çarşamba-Perşembe:::::::::Ramazan Bayramı 1. Gün, 28 Temmuz Pazartesi::::::::::Ramazan Bayramı 2. Gün, 29 Temmuz Salı
Ramazan Bayramı::::::::::3. Gün, 30 Temmuz Çarşamba:::::::::Arefe, 03 Ekim Cuma
Kurban Bayramı:::::::::1. Gün, 04 Ekim Cumartesi::::::::Kurban Bayramı 2. Gün, 05 Ekim Pazar:::::::Kurban Bayramı 3. Gün, 06 Ekim Pazartesi::::::::Kurban Bayramı 4. Gün, 07 Ekim Salı:::::::::Hicrî Yılbaşı, 25 Ekim Cumartesi::::::::Aşûre Günü, 03 Kasım Pazartesi
|
Ultimele subiecte | » O porunca importanta: RugaciuneaSam Dec 27, 2014 3:53 pm Scris de Sevde» Probleme pe care un musulman trebuie så le evite:Sam Dec 27, 2014 3:46 pm Scris de Sevde» citatul zilei!Lun Dec 22, 2014 2:50 pm Scris de Kagome San» İnforatii despre haj si umre!!!Joi Iun 19, 2014 3:04 pm Scris de marianna» Cum ne rugam in Noaptea Beraat(noaptea iertarii)Joi Iun 12, 2014 10:03 am Scris de marianna» NOAPTEA DE BERAATSam Mai 31, 2014 1:07 am Scris de Selma Nuran» Bucataria turceasca! si nu numai!Mier Mai 21, 2014 6:36 am Scris de Selma Nuran» Rochii de mireasaLun Mai 19, 2014 7:06 am Scris de Kagome San» Modele de a purta hijabulLun Mai 19, 2014 6:58 am Scris de Kagome San» Calendar islamic 2014Joi Mai 15, 2014 7:12 am Scris de Selma Nuran» Falafel Chiftele de nautJoi Mai 15, 2014 7:11 am Scris de Selma Nuran» Legile forumului!!!!!!!!!!Joi Mai 15, 2014 7:09 am Scris de Selma Nuran» Postul(oruci). Tipurile de postLun Mar 24, 2014 2:23 am Scris de Selma Nuran» Ce simțim atunci când murim? Mier Mar 19, 2014 11:21 pm Scris de Selma Nuran» Citate de Dschalal ad-Din Muhammad Rumi mai numit si MevlanaMar Mar 18, 2014 2:03 am Scris de Sevde» femeia musulmana modernaLun Mar 03, 2014 10:05 am Scris de Selma Nuran» Care este motivul pentru care au fost creaţi oamenii?Vin Feb 21, 2014 10:23 pm Scris de Selma Nuran» Avem voie musulmanii sa sarbatoreasca Craciunul şi Anul nou? Hadisuri la aceasta tema.Sam Feb 01, 2014 12:09 pm Scris de Vizitator » Numerele in ArabaSam Feb 01, 2014 7:49 am Scris de Vizitator » FECIOARA MARIA,O FEMEIE EXEMPLARA (Allah fie multumit de ea) Lun Dec 23, 2013 2:20 pm Scris de Sevde |
Cine este conectat? | În total sunt 3 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 3 Vizitatori
Nici unul
Recordul de utilizatori conectați a fost de 118, Lun Iul 31, 2017 6:57 pm
|
|
| Drepturile sotiei in Islam | |
| | Autor | Mesaj |
---|
~Noor İslam~ Super Membru
anul convertirii : 1999 Data de inscriere : 30/08/2010 Stare de spirit : Alhamdulillah, Optimista Mesaje : 61
| Subiect: Drepturile sotiei in Islam Mar Sept 07, 2010 6:00 am | |
| DREPTURILE SOTIEI IN ISLAM
~Shaikh Mohamed Salah~
Sunt drepturi si datorii pentru ambii (barbat si femeie).Cu cat drepturile barbatului cresc, asa cresc si drepturile femeii.Mai multe drepturi in partea aceasta insemana mai multe drepturi in partea cealalata.
Dar care sunt drepturile femeii?
Inainte de asta Abdur Rahman ma intreba daca exista drepturi si responsabilitati de ambele parti, de ce femeia primeste jumatate din mostenirea barbatului?
Barbatul are responsabilitatea cheltuielii, in timp ce femeia ia partea ei de mostenire, zestrea, daruri. Un barbat este respnsabil sa aibe grija de mama lui, sotia, fiica, sora, in timp ce femeia este respnsabila doar pentru ea ea si toate bunurile pe care le are sunt ale ei. Asadar Allah Subhanu Wa Ta’ala in intelepciunea lui a facut acest sistem. Daca sotia ta mosteneste niste bani si doreste sa ii cheltuiasca in casa?
Sa vb despre zestre in primul rand:
“Si oferiti femeilor zestrea de buna-voie, iar daca ele se lipsesc - nesilite - de ceva, atunci voi cheltuiti-o dupa cum doriti, cu placere!” (4:4)
Acest verset raspunde la intrebare. Este datoria barbatului sa ii dea femeii zestrea (mahar). Dar daca femeia, sotia ta, refuza o parte din zestre si ti-o da tie “atunci voi cheltuiti-o dupa cum doriti, cu placere!”. Poti sa o cheltuiesti, doar daca iti da de buna voie. Daca ti-o da primeste rasplata, e caritate, dar nu e obligata pentru ca este datoria barbatului sa cheltuiasca.
Asadar zestrea este un cadou, nu un pret al femeii. In primul rand zestrea nu este un pret pentru mireasa. Zestrea este un cadou, dar este obligatoriu pentru barbat. Este obligatoriu pentru ca asa a decis Allah Subhanu Wa Ta’ala pentru el. Si nu este niciodata un pret. De ce?
Sa zicem ca doua persoane au incheiat contractul de casatorie, dar inca nu s-au mutat impreuna, nu au avut relatii intime, iar el a divortat, s-au separat. Ce se intampla in acest caz?
Sotia inca pastreaza jumatate din zestre. Asadar zestrea nu a fost niciodata un pret. Pentru ca contractul nu a fost indeplinit. Dar ea inca pastreaza jumatate ca o compensatie pentru stresul emotional de a fi casatorita si dintr-un motiv sau altul s-au despartit.
Apoi, daca un barbat se casatoreste, dar moare inainte ca sotia sa se mute cu el. In acest caz ea pastreaza intreaga zestre.
Daca doua persoane se casatoresc fara a fi zestrea stabilita, atunci zestrea tot trebuie data. Ne uitam la femeile apropiate ei, surori, verisoare sau cineva de aceasi varsta si care au acelasi calitati, ce cantitate de zestre a primit.
Multi oameni la casatorie exagereaza . Spun: “zestrea este 1 milion de dolari” Si spun: “voi plati inainte 1 dolar si restul este amanat”. Asumand ca zestrea amanata este neglijata , zestrea amanata este o datorie pentru tine o data ce esti capabil trebuie sa o platesti. Daca sotul moare inainte ca mostenirea sa fie impartita, cantitatea care reprezenta zestrea amanta va fi luata din mostenire si data sotiei. Pentru ca este dreptul ei. Este o datorie care trebuie platita
Daca se face ceva de exemplu “iti dau atat ca si zestre, dar daca suntem divortati iti dau atat”? “Ii dai o suma mica la inceputul casatoriei, sa zicem 100 de dolari, iar daca eu divortez de tine iti dau atat de mult”. Acest caz este confundat cu zestrea amanata. Acest caz este permis. “Daca divortezi de fiica mea platesti atat”
Trebuie sa intelegem cine primeste zestrea - femeia, mireasa, nu tatal sau sotul. Chiar daca sotul primeste o parte din zestre sotia trebuie sa i-o dea de buna voie si nu fortata sau manipulata. Doar asa este permis (halal) pentru tine , chiar daca tu ai platit.
In India este foarte obisnuit ca femeia sa ii plateasca zestrea barbatului, de exemplu daca barbatul este doctor, ea va plati mult. Ce ziceti de aceasta shaick?
Nu trebuie sa confundam ce e religie si ce e cultura. Zestrea este datoria barbatului, nu a femeii si nici a familiei ei.
De asemenea in unele societati islamice se pun unele conditii, zestrea este de… platesc zestrea, dar o iau inapoi. Cum? Trebuie sa cumperi asta si asta . Daca acestea nu vin cu buna vointa sotiei, atunci ele sunt interzise (haram) pentru sot.
Allah Subhanu Wa Ta’ala spune in Traducerea sensurilor din Coran: “…Dar barbatii au o treapta peste ele…” (2:228); aceasta treapta este treapta cheltuielii. In acest caz cheltuiala ii revine barbatului si nu este niciodata un pret
Cateodata trebuie sa fim drepti…daca esti un multimiliardar si vrei sa platesti nu este maximum si un minimum.
Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) le-a spus barbatilor care nu au nimic sa caute chiar si un inel de fier, care nu va fi purtat dar il poate vinde si folosi banii. Daca nu poate gasi nimic sa o invete Coranul. Dar daca o persoana vrea sa plateasca milioane este bine. Nu trebuie sa fie o targuiala “cat vrei sa platesti? Am pe altcineva care ofera mai mult”. Da in acest caz maharul (zestrea) poate fi considerata un pret.
Aisha (Allah sa fie multumit de ea) a zis: “cea mai binecuvantata casatorie este casatoria care a costat cel mai putin”…cu cele mai mici cheltuieli. Asta nu inseamna ca daca ai bani sa cheltuiesti, casatoria ta nu va fi binecuvantata. Dar inseamna ca viitorii soti nu ar trebui impovarati pentru ca ar putea pleca.
Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) a fost intrebat de un companion: “O Trimis al lui Allah care sunt drepturile sotiei asupra sotului?” Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) a spus: “trebuie sa o hranesti de fiecare data cand tu mananci, trebuie sa o imbraci cand tu te imbraci, sa nu o lovesti peste fata sa nu o insulti sau sa o umilesti si sa nu o abandonezi decat inauntrul casei.” Daca este un conflict sa o abandonezi doar in casa, nu si in exterior, pentru ca sa nu afle oamenii.
Intelegem ca al doilea drept dupa zestre, este cheltuiala. Este in totalitate rasponsabilitatea barbatului. Allah Subhanu Wa Ta’ala i-a dat acest grad de responsabilitate de a cheltui pentru sotia si casa sa.
Profetul Muhamed (sallalahu aleihi wa salam) a spus ca cea mai buna caritate este cea facuta la bogatie iar cea mai buna caritate dintre toate este cea pe care o faci pentru familia ta…este cheltuiala facuta pentru cei aflati in grija ta Hranirea sotiei si a copiilor tai este de asemnea un act de adorare (al Lui Allah)
Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) a spus: “Atunci cand iti hranesti sotia, atunci cand ii pui o bucata de mancare in gura este caritate”
O intrebare: Exista unii barbati care lucreaza foarte mult si nu se pot ocupa de casa, iar atunci cand ei iau salariul, il dau sotiei sale si le spun: “ocupa-te tu”. Este permis? Da este permis, o sotie este inginerul casei pentru ca ea o administreaza.
Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) le-a admirat pe femeile din tribul sau Quraish pentru aceasta calitate si a spus: cele mai bune femei sunt femeile din Quraish, pentru ca au grija de copiii lor si au grija de bunurile sotilor lor, le administreaza averea fara a face risipa. Daca un barbat ii poate da aceasta sarcina sotiei sale, are incredere in ea, este minunat.
Profetul Muhammed sallalahu aleihi wa salam a spus: “un dinar (ban) il cheltuiesti pe calea lui Allah si un dinar il cheltuiesti pentru a elibera un sclav si un ban il dai unei persoane nevoiase si un dinar il cheltuiesti cu familia ta, cel mai bun este cel cheltuit cu familia ta.”
Mai exista barbati care fac caritate in afara casei, dar in casa este mai strans cu banii, daca sotia lui este de acord este permis? Daca sotia lui este de acord este permis, dar daca barbatul este mai strans (zgarcit) vor fi incidente. Allah Subhanu Wa Ta’ala spune: “Oricand primiti un copil …persoana care primeste un copil (tatal) trebuie sa ii asigure haine in mod rezonabil, dar daca o persoana este zgarcita…
Hind bint Utba s-a dus la Profetul sallalahu aleihi wa salam foarte deschisa si i-a spus: “O trimis al lui Allah, sotul meu este putin zgarcit, este bine sa ii iau din bani fara ca el sa stie? Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) a spus: “Ia cat e suficient pentru tine si copiii tai in mod rezonabil”
Asadar o persoana trebuie sa fie generoasa cu copiii sai, cu familia lui pentru ca cea mai buna milostenie este cea data sotiei tale, familiei tale
Daca un barbat este casatorit cu o femeie bogata, iar ea doreste sa participe la cheltuielile casei, de exmeplu el abia isi permite un apartament cu o camera, iar ea doreste sa se mute intr-o casa mai mare, ea are mijloacele necesare, iar el nu. Poate faca ea asta? Ea poate face acest lucru, daca este cu buna vointa ei, fara sa fie fortata
De fapt, daca sotul este eligibil sa primeasca zakatul, iar sotia plateste zakatul, in acest caz sotul este eligibil sa primeasca zakatul de la sotia sa. S-a intamplat o data cand Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam)s-a adresat femeilor si le-a incurajat sa fie generoase. Una dintre ele, Zainab (Allah sa fie multumit de ea), sotia lui Abdullah ibn Masaud (Allah sa fie multumit de el) a venit acasa si a vrut sa ii dea zakatul sotului ei, care era foarte sarac.
Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) a spus despre el ca: “Piciorul lui este mai greu decat Muntele Uhud in fata lui Allah, in Ziua Judecatii” pentru ca Abdulah ibn Masaud era cunoscut drept “un munte de stiinta”
Dar era foarte sarac, iar sotia lui l-a intrebat daca ii poate da lui milostenia. El a spus: “ de ce nu il intrebi pe Profet?” (sallalahu aleihi wa salam). Ea a spus: “intreaba-l tu” Ba nu :”intreaba-l tu” si s-a dus la Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) si l-a intrebat daca ii poate da zakatul sotului ei. Pe drum a gasit o femei din Ansar care avea aceasi intrebare. Bilal era la usa si l-au rugat sa il intrebe pe Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) daca este permis pentru o femeie sa ii dea zakatul sotului ei si sa nu ii zica Profetului Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) cine erau ele, pentru ca sotii lor sa nu fie rusinati. Bilal a intrat la Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) si l-a intrebat ce vroiau ele sa afle. Profetul (sallalahu aleihi wa salam) a intrebat “cine intreaba?” El a spus: “O femeie din Ansar si Zainab”. Profetul (sallalahu aleihi wa salam) a intrebat care Zainab, pentru ca erau multe. Bilal a spus: “Zainab, sotia lui Abdullah ibn Masaud”.
Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam) a spus: “dute si spune-i ca daca ii da milostenia sotului sau, rasplata va fi dubla: rasplata de a da caritate si rasplata de a avea grija de membrii familiei. Imaginati-va rasplata este dubla si ii este permis unei femei sa ii dea zakatul sotului sau daca el este eligibil.
Asta inseamna ca nu este obligatoriu pentru ea sa cheltuiasca sau sa ii dea ceva sotului sau in ceea ce priveste cumparatul.
Shaikh ce parere aveti de unii musulmani care au sotii mai bogate decat ei ei profita de dragostea lor pentru a le lua banii? Allah Subhanu Wa Ta’ala a pus conditiile: daca iti dau acesti bani cu buna voinat este permis (halal), dar daca le manipulezi sau profiti de averea lor este intre tine si Allah Subhanu Wa Ta’ala.
De aceea urmatorul drept este: sa nu iti ranesti sotia, fie fizic sau psihic. Unii oameni sunt fericiti in afara casei, dar acasa sunt posomorati. Aceasta este interzis
Allahu Subhanu Wa Ta’ala a spus: “Si trateaza-ti sotia precum ti-ai dori sa te trateze ea pe tine”. Si a mai spus Profetul Muhammed (sallalahu aleihi wa salam)”Chiar daca o parasesti in pat ca o pedeapsa sa nu fiu stiut in afara casei.” Trebuie pastrat intre tine si ea
Violenta fizica este deseori atribuita Islamului si se spune despre barbatii musulmanii ca isi bat sotiile. Dar este clar ca este interzis in Islam pentru un barbat sa isi abuzeze fizic sau psihic sotia.
Acest material a fost scris de surioara Manal, Allah sa o rasplateasca numai cu bine ptr munca şi efortul depus. | |
| | | Sevde Membru niv. 2
Data nasterii : 28/08/1986 Varsta : 38 Data de inscriere : 02/12/2010 Localizare : Chisinau Mesaje : 36
| Subiect: hadisuri referitoare la femei Vin Iun 03, 2011 2:48 am | |
| Allah Preaînaltul spune: Ci purtati-vã cu ele dupã cuviintã! (4 : 19) Nu veti putea sã vã purtati întocmai la fel cu [toate] soatele, chiar dacã ati voi cu tot dinadinsul. Dar nu vã întoarceti cu totul [cãtre vreuna dintre ele], lãsând-o [pe cealaltã] ca atârnatã! Însã dacã îndreptati aceasta şi vã temeti, Allah este Iertãtor şi Îndurãtor. (4 : 129) Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) relateazã cã el l-a auzit pe Trimisul lui Allah spunând: Purtati-vã cu blândete fatã de femei, cãci ele au fost create dintr-o coastã şi cea mai curbatã parte a unei coaste este vârful ei. Dacã încercati sã o îndreptati, o veti frânge, iar dacã o lãsati în pace, va rãmâne curbatã; aşadar purtati-vã blând cu femeile. (Bukhari şi Muslim) Într-o altã versiune a lui Bukhari şi Muslim: O femeie este ca o coastã, dacã încercati sã o îndreptati, se va frânge, însã dacã vã place de ea, veti face în aşa fel încât îndoitura sã rãmânã în ea. Într-o altã versiune a lui Muslim: Femeia a fost creatã dintr-o coastã şi nu va putea fi nicicum îndreptatã; deci, dacã doriti sã vã folositi de ea, faceti-o astfel ca îndoitura sã rãmânã în ea. Iar dacã încercati sã o îndreptati, o veti frânge, iar frântura înseamnã divortul de ea. 'Abdullah ibn Zam'a (Allah sã-l aibã în mila Sa!) relateazã cã el a auzit de la Trimisul lui Allah cînd acesta tinea o predicã. Când Profetul a adus vorba despre cãmila lui Salih (pacea fie asupra lui!) şi despre cel ce a schilodit-o, el a zis: Pãzea, cel mai hain om dintre ei s-a ridicat (pentru necredintã). (91 : 12); aceasta înseamnã cã o cãpetenie foarte puternicã, rãutãcioasã şi cu pozitie înaltã între oameni s-a repezit sã taie picioarele cãmilei. Apoi el s-a referit la femei şi a zis: Unii dintre voi vã bateti nevestele ca şi cum ar fi nişte sclave şi apoi, la sfârşitul zilei, vã împreunati cu ele. Apoi le-a tinut o predicã în legãturã cu cei ce râd de altii care slobod vânturi, spunând: De ce unii dintre voi râd de altii care fac ceea ce faceti voi înşivã? (Convenit) Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) relateazã cã el l-a auzi pe Trimisul lui Allah spunând: Un credincios nu trebuie sã poarte duşmãnie unei femei credincioase; dacã îi displace vreuna dintre trãsãturile ei, va fi încântat de alta. (Muslim) 'Amr ibn Juşami (Allah sã-l aibã în mila Sa!) relateazã cã el l-a auzit pe Trimisul lui Allah tinând o predicã cu ocazia Pelerinajului de Adio. Dupã ce a adus laude lui Allah, el i-a mustrat pe oameni: Purtati-vã blând cu femeile, ele sunt prizoniere în mâinile voastre, iar voi nu aveti altã datorie fatã de ele. În cazul în care ele se fac vinovate de necuviintã neîndoielnicã, le puteti lãsa singure în paturile lor şi puteti sã le aplicati o pedeapsã uşoarã. Dacã vã sunt supuse, sã nu faceti altceva împotriva lor. Voi aveti drepturi asupra nevestelor voastre, iar ele au drepturi asupra voastrã. Dreptul vostru este ca ele sã nu îngãduie cuiva fatã de care simtiti neplãcere sã intre în casa voastrã, iar dreptul lor este ca voi sã le tratati cum se cuvine, cât priveşte hrana şi îmbrãcãmintea. (Tirmidhi) Mu'awiya ibn Haidah (Allah sã-l aibã în mila Sa!) relateazã cã el l-a întrebat pe Trimisul lui Allah: Ce drepturi poate pretinde o nevastã de la sotul ei? El a rãspuns: Sã-i dai de mâncare cât mãnânci şi tu, sã o îmbraci când tu însuti te îmbraci, sã nu o loveşti peste fatã şi sã nu o insulti sau sã te desparti de ea decât în casã. (Abu Dawud) Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) relateazã cã el l-a auzit pe Trimisul lui Allah spunând: Credincioşii cu cea mai minunatã credintã sunt cei care au dispozitia cea mai bunã, iar cei mai buni dintre noi sunt cei care aratã bunãtate fatã de nevestele lor. (Tirmidhi) Iyas ibn 'Abdullah (Allah sã-l aibã în mila Sa!) relateazã cã el l-a auzit pe Trimisul lui Allah spunând: Sã nu loviti slujnicele lui Allah. Când 'Umar (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a venit la Trimisul lui Allah şi a zis: Femeile au devenit îndrãznete fatã de sotii lor, el a dat îngãduinta sã le batã. Apoi, o multime de femei au mers la familia Trimisului lui Allah, sã se plângã de sotii lor, şi el (Profetul) a zis: Multe femei au venit la familia lui Muhammad sã se plângã de sotii lor. Aceia care fac astfel, nu sunt cei mai buni dintre noi. (Abu Dawud) 'Abdullah ibn 'Amr ibn al-'As (Allah sã-l aibã în mila Sa!) relateazã cã Trimisul lui Allah a zis: Lumea nu este altceva decât o rezervã de hranã şi cea mai bunã rezervã de hranã a lumii este femeia cuvioasa şi credincioasã. (Muslim) | |
| | | Selma Nuran Admin
anul convertirii : 2010 Data nasterii : 18/01/1987 Varsta : 37 Data de inscriere : 29/08/2010 Localizare : CHİŞİNAU Ocupatie : sotie şi mamica fericita elhamdullillah Stare de spirit : elhamdullillah Mesaje : 908
| Subiect: Re: Drepturile sotiei in Islam Vin Iun 03, 2011 3:30 am | |
| | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Drepturile sotiei in Islam | |
| |
| | | | Drepturile sotiei in Islam | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |
|