Forumul asociatiei femeilor musulmane 'EL NUR' din Republica Moldova pentru femeile muslim din R. Moldova şi din toata lumea :) |
BİNE ATİ VENİT PE FORUMUL DESTİNAT EXCLUİV FEMEİLOR femeimusulmane.md!! Mevlid Kandili, 12-13 Ocak Pazar-Pazartesi
Üç Ayların Başlangıcı, 30 Nisan Çarşamba:::::::::Regâib Kandili, 01-02 Mayıs Perşembe-Cuma:::::::::Mi’râc Kandili, 25-26 Mayıs Pazar-Pazartesi:::::::::Berât Kandili, 12-13 Haziran Perşembe-Cuma::::::::Ramazân’ı Şerif Başlangıcı, 28 Haziran Cumartesi:::::::::Kadir Gecesi, 23-24 Temmuz Çarşamba-Perşembe:::::::::Ramazan Bayramı 1. Gün, 28 Temmuz Pazartesi::::::::::Ramazan Bayramı 2. Gün, 29 Temmuz Salı
Ramazan Bayramı::::::::::3. Gün, 30 Temmuz Çarşamba:::::::::Arefe, 03 Ekim Cuma
Kurban Bayramı:::::::::1. Gün, 04 Ekim Cumartesi::::::::Kurban Bayramı 2. Gün, 05 Ekim Pazar:::::::Kurban Bayramı 3. Gün, 06 Ekim Pazartesi::::::::Kurban Bayramı 4. Gün, 07 Ekim Salı:::::::::Hicrî Yılbaşı, 25 Ekim Cumartesi::::::::Aşûre Günü, 03 Kasım Pazartesi
|
Ultimele subiecte | » O porunca importanta: RugaciuneaSam Dec 27, 2014 3:53 pm Scris de Sevde» Probleme pe care un musulman trebuie så le evite:Sam Dec 27, 2014 3:46 pm Scris de Sevde» citatul zilei!Lun Dec 22, 2014 2:50 pm Scris de Kagome San» İnforatii despre haj si umre!!!Joi Iun 19, 2014 3:04 pm Scris de marianna» Cum ne rugam in Noaptea Beraat(noaptea iertarii)Joi Iun 12, 2014 10:03 am Scris de marianna» NOAPTEA DE BERAATSam Mai 31, 2014 1:07 am Scris de Selma Nuran» Bucataria turceasca! si nu numai!Mier Mai 21, 2014 6:36 am Scris de Selma Nuran» Rochii de mireasaLun Mai 19, 2014 7:06 am Scris de Kagome San» Modele de a purta hijabulLun Mai 19, 2014 6:58 am Scris de Kagome San» Calendar islamic 2014Joi Mai 15, 2014 7:12 am Scris de Selma Nuran» Falafel Chiftele de nautJoi Mai 15, 2014 7:11 am Scris de Selma Nuran» Legile forumului!!!!!!!!!!Joi Mai 15, 2014 7:09 am Scris de Selma Nuran» Postul(oruci). Tipurile de postLun Mar 24, 2014 2:23 am Scris de Selma Nuran» Ce simțim atunci când murim? Mier Mar 19, 2014 11:21 pm Scris de Selma Nuran» Citate de Dschalal ad-Din Muhammad Rumi mai numit si MevlanaMar Mar 18, 2014 2:03 am Scris de Sevde» femeia musulmana modernaLun Mar 03, 2014 10:05 am Scris de Selma Nuran» Care este motivul pentru care au fost creaţi oamenii?Vin Feb 21, 2014 10:23 pm Scris de Selma Nuran» Avem voie musulmanii sa sarbatoreasca Craciunul şi Anul nou? Hadisuri la aceasta tema.Sam Feb 01, 2014 12:09 pm Scris de Vizitator » Numerele in ArabaSam Feb 01, 2014 7:49 am Scris de Vizitator » FECIOARA MARIA,O FEMEIE EXEMPLARA (Allah fie multumit de ea) Lun Dec 23, 2013 2:20 pm Scris de Sevde |
Cine este conectat? | În total sunt 1 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 1 Vizitator
Nici unul
Recordul de utilizatori conectați a fost de 118, Lun Iul 31, 2017 6:57 pm
|
|
| Adevaratul musulman este un sot ideal | |
| | Autor | Mesaj |
---|
marianna Vip Membru
anul convertirii : 2011 Data nasterii : 21/09/1991 Varsta : 33 Data de inscriere : 14/04/2011 Localizare : Romania . Targu-Mures Ocupatie : studenta .Universitatea de medicina Mesaje : 126
| Subiect: Adevaratul musulman este un sot ideal Joi Iun 16, 2011 3:31 pm | |
| Adevãratul musulman ascultã cu luare aminte textele clae din Coran care îi poruncesc sã se poarte cu femeile corect si cuviincios. El nu poate fi decât un sot ideal, astfel cã sotia lui se bucurã de buna lui companie, indiferent de cât timp petrec împreunã. Când ajunge acasã, el îsi salutã sotia si copiii cu chipul luminat de zâmbet si le transmite salutul binecuvântat pe care l-a poruncit Allah si l-a fãcut caracteristic islamului: „...Iar când intrati în case, salutati-vã unii pe altii cu un salut binecuvântat si bun de la Allah!...” [Coran 24:61] Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – l-a îndemnat pe Anas – Pacea fie asupra sa! – sã foloseascã acest salut: „O, fiule, când ajungi acasã, salutã-ti familia cu salutul islamic (salaam): va fi o binecuvântare pentru tine si pentru familia ta.” Este cu adevãrat o mare binecuvântare ca un om sã îsi întâmpine familia cu un salut minunat, cãci salutul contribuie la o atmosferã fericitã, prietenoasã si plãcutã. Dacã vede cã sotia are nevoie de ajutorul lui, el trebuie sã îi întindã o mânã de ajutor, Musulmanii trebuie sã se salute întotdeauna numai cu „Salaam aleikum!” (Pacea fie asupra ta!), si nu cu „Bunã!”, „Salut!” sau „Bunã dimineata!” iar dacã ea se plânge de obosealã, sfârsealã sau plictisealã el trebuie sã îi spunã cuvinte blânde, de alinare. El trebuie sã o facã sã simtã cã trãieste alãturi de un sot puternic, generos si îngãduitor care o va ocroti si va avea grijã de ea, cãruia îi pasã de ea si care, atât cât poate, îi va împlini toate nevoile îngãduite. El trebuie de asemenea sã îi satisfacã latura ei femininã, fãcându-se plãcut înaintea ei – în limitele islamice – si trebuie sã îi acorde o parte din timpul si preocupãrile pe care le are. El nu trebuie sã permitã ca studiul, munca, hobby-urile, responsabilitãtile sau prietenii sã îi ocupe tot timpul si sã îl tinã departe de ea. Islamul îi asigurã femeii dreptul de a se bucura de sotul ei într-o asemenea mãsurã încât i se spune sotului sã nu îsi petreacã tot timpul în slavã, care este cea mai bunã si mai nobilã dintre fapte, ca nu cumva acest echilibru pe care este întemeiatã aceastã religie sã fie distrus. Vedem acest lucru în relatarea lui ’Abdullah ibn ’Amr ibn al-’As – Pacea fie asupra sa! –, care a spus cã atunci când Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – a aflat cã el stãruia prea mult în slava pe care o înãlta spre Allah i-a spus: „Am auzit eu bine cã postesti întreaga zi si cã rãmâi în rugãciune întreaga noapte?” El a zis: „E adevãrat, o, Trimis al lui Allah!” Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – i-a spus: „Nu face asta. Posteste si întrerupe-ti postul, dormi si apoi trezeste-te. Pentru cã trupul tãu are un drept de la tine, ochii tãi au un drept de la tine, sotia ta are un drept de la tine si oaspetii au un drept de la tine.” [Bukhari si Muslim] Khaula, fiica lui Hakim, care a fost sotia lui ’Uthman ibn Maz’un – Pacea fie asupra sa! –, a venit la sotiile Profetului îmbrãcatã într-un vesmânt zdrenturos si având un aspect neîngrijit. Ele au întrebat-o: „Ce se întâmplã cu tine?” Ea le-a povestit de sotul ei: „Noaptea rãmâne în rugãciune si în timpul zilei posteste.” Ele i-au spus Profetului ce le povestise ea, asa cã atunci când l-a vãzut pe ’Uthman ibn Maz’un, Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – l-a dojenit si i-a spus: „Oare nu aveti un exemplu în mine?” ’Uthman a spus: „Ba da! Fie ca Allah sã voiascã sã fiu jertfit pentru tine!” Mai târziu, ea (Khaula) s-a întors purtând niste vesminte fine si rãspândind o mireasmã plãcutã. Potrivit unei alte relatãri, Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – i-a spus: „O, ’Uthman, nu ne-a fost poruncit sã ducem o viatã monahalã. Nu aveti un exemplu în mine? Pe Allah, dintre voi eu mã tem cel mai mult de Allah si respect cu cea mai mare sfintenie poruncile Lui.”Astfel obisnuia Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – sã îi îndrume pe companionii sãi si el le-a arãtat cum sã reuseascã sã obtinã un echilibru între viata lor spiritualã si cea personalã alãturi de sotiile lor, pânã când cinstea si echilibrul au devenit ca o a doua naturã a lor. Apoi ei se îndemnau unii pe altii sã urmeze aceste învãtãturi si apelau la Profet – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – dacã unul dintre ei întrecea mãsura si era adept al ascetismului, al abnegatiei sau exagera în slãvirea sa. Imamul Bukhari a relatat cã Abu Juhaifa – Pacea fie asupra sa! – a spus: „Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – a stabilit o legãturã de frãtie între Salman si Abu’l-Darda’. Salman l-a vizitat pe Abu’l-Darda’ si a vãzut-o pe Umm Al-Darda’ arãtând cam neîngrijitã. A întrebat-o: «Ce se întâmplã cu tine?» Ea a zis: «Fratele tãu Abu’l-Darda’ nu are nevoie de aceastã lume.» Abu’l-Darda’ a venit, a gãtit niste mâncare pentru el si i-a spus: «Mãnâncã tu. Eu postesc.» Salman a zis: «Nu mãnânc dacã nu mãnânci si tu!» si atunci el a mâncat. În acea noapte, Abu’l-Darda’ a dorit sã îsi petreacã noaptea în rugãciune, însã Salman i-a spus sã se culce si atunci a mers la culcare. Apoi a dorit sã se trezeascã, însã Salman i-a spus iar sã doarmã. În ultima parte a noptii, Salman i-a zis: «Sã ne trezim acum!» si atunci s-au rugat si Salman i-a zis: «Domnul tãu are un drept de la tine, sufletul tãu are un drept de la tine si sotia ta are un drept de la tine. Împlineste-ti datoria fatã de toti cei care au un drept de la tine.» Abu’l-Darda’ a venit la Profet – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – si i-a spus ce se întâmplase, iar Profetul i-a zis: «Salman are dreptate!»” Musulmanul adevãrat se îngrijeste de asemenea sã scape de rutina care se instaleazã în timp între soti si îsi condimenteazã din când în când viata cu un umor fin si cu chef de joacã. Fãcând acest lucru, el urmeazã exemplul Profetului – Allah sã-l binecuvânteze ºi sã-l miluiascã! –, a cãrui întreagã viaþã a reprezentat un exemplu pentru noi. Cu toate cã era foarte ocupat sã punã bazele islamice, întemeind comunitatea musulmanã, conducând armata în jihad si alte numeroase griji, el nu a lãsat niciodatã ca aceste lucruri sã îi distragã atentia de la îndatorirea de a fi un sot ideal pentru sotiile lui, purtându-se cu ele în cel mai bun mod cu putintã, zâmbind si glumind în mod plãcut cu ele. Un exemplu în acest sens îl constituie relatarea A’isei: „Am venit la Profet cu niste harira (o mâncare fãcutã din fãinã si lapte) pe care o gãtisem pentru el si i-am zis Saudei, de vreme ce Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – stãtea între mine si ea: «Mãnâncã!» Ea a refuzat si atunci eu am zis: «Fie mãnânci, fie îti voi spoi fata cu ea!» Ea tot a refuzat si atunci mi-am vârât mâna în acea mâncare (harira) si am spoit-o pe fatã. Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – a râs, i-a pus niste harira în mânã si i-a zis: «Fã-i si tu la fel!»” Într-o altã relatare: „S-a dat la o parte ca ea sã se poatã rãzbuna, apoi ea a luat niste mâncare din vas si m-a spoit pe fatã, si Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – a râs.” Nu este acesta un exemplu de îngãduintã care înfrumuseteazã viata printr-o atitudine frumoasã si plinã de umor? A’isa – Pacea fie asupra sa! – a relatat cã odatã, când a mers cu Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – într-o cãlãtorie, ea l-a provocat la o întrecere si a câstigat. Mai târziu, Al-Haithami, 4/316, Al-Muntakhab 4/393; Kanz al-Ummal, 7/302.Al Haithami a spus: „Abu Ya’la a relatat si cei care au relatat sunt cei care au apãrut în Sahih (Al-Bukhari), în afarã de Muhammed ibn ’Amr ibn ’Alqama, al cãrui hadis este hasan.” dupã ce a luat câteva kilograme în plus, ea s-a întrecut din nou cu el, însã de data asta el a câstigat si i-a spus: „Asta e pentru atunci.”Milostivul Profet – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – era atât de dornic sã o facã pe tânãra lui sotie sã se simtã bine, încât o chema sã se bucure de unele genuri nevinovate de divertisment, care îi luminau inima. A’isa – Pacea fie asupra sa! – a relatat cã odatã: „Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – sedea si a auzit afarã zgomote fãcute de copii si de oameni. În jurul etiopienilor care dansau se strânsese un grup de oameni. El a zis: «O, A’isa, vino sã vezi!» Mi-am pus obrazul pe umãrul sãu si am privit prin spatiul dintre cap si umãr. Apoi el a zis: «O, A’isa, ti-a fost de-ajuns?»” Eu am zis: „Nu,” numai ca sã vãd cât de mult însemnam pentru el si l-am vãzut schimbându-si greutatea de pe un picior pe altul” (adicã era obosit, însã era dispus sã rãmânã atâta timp cât dorea ea sã priveascã spectacolul creat).Într-o altã relatare, A’isa a spus: „Pe Allah, l-am vãzut pe Profet – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – stând la usa camerei mele, când unii etiopieni se amuzau jucându-se cu lãncile în moschee. Trimisul lui Allah – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – m-a acoperit cu mantia lui, astfel încât am putut sã privesc peste umãrul sãu. A rãmas acolo de dragul meu, pânã ce mie mi-a fost de ajuns. Asadar acordati atentie nevoii tinerelor de a se distra.” [Bukhari si Muslim] Când vede minunatul exemplu pe care l-a oferit Profetul– Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – prin purtarea sa, prin generozitatea si umorul sãu fin fatã de sotiile sale, adevãratul musulman nu poate decât sã se poarte frumos si blând cu sotia lui, având o atitudine calmã, care se încadreazã în limitele permise de islam. Sahih hadis, relatat de Ahmad si Abu Dawud Relatat de Al-Nisa’i prin Yazid ibn Ruman de la A’isa. A se vedea de asemenea diferite relatãri citate de la ea în Fath Al-Baari, baab al-Idain (capitolul în care se vorbeste despre cele douã sãrbãtori) Adevãratul musulman nu se înfurie din motive neînsemnate, asa cum fac multi soti nechibzuiti, fãcând prea mult zgomot dacã sotiile lor le oferã o mâncare care nu le e pe plac, ori dacã servesc masa putin mai târziu ori din alte motive care creeazã între soti certuri, discutii aprinse si probleme. Musulmanul care urmeazã cu adevãrat exemplul Profetului – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – îsi aminteste întotdeauna de aspecte ale caracterului sãu care îl fac sã fie mai mãrinimos, mai bun si mai îngãduitor. Asadar el îsi aminteste cã una dintre trãsãturile Profetului – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – este aceea cã „nu critica niciodatã mâncarea. Dacã îi plãcea, mânca, iar dacã nu îi plãcea, nu mânca.” El îsi aminteste de asemenea cã Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – a cerut condimente pe care sã le mãnânce cu pâine si familia i-a spus cã nu se gãsea si altceva în afarã de otet. El l-a cerut si a început sã mãnânce cu otet, spunând: „Ce condiment minunat este otetul! Ce condiment minunat este otetul.” [Muslim] Sã audã ei aceastã relatare, acei soti nesãbuiti ai cãror ochi lucesc de mânie la vederea greselilor sotiilor lor, atunci când mâncarea nu e gata la timp sau nu e pe placul lor. Poate sotiile lor au motive întemeiate pentru care au fãcut aceste greseli, însã sotii lor se înfurie fãrã sã le pese de acestea, cãci ei nu înteleg cu adevãrat care este sensul propozitiei: „Bãrbatii sunt proteguitori ai muierilor” [Coran 4:34] Adevãratul sot musulman este blând si generos fatã de sotia lui, însã în acelasi timp se poartã cu mult respect si cu prietenele ei credincioase. Se poartã asa deoarece urmeazã exemplul Profetului – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! A’isa a relatat: „O bãtrânã a venit la Profet – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – si el i-a zâmbit plin de respect si a întrebat-o: «Ce faci? Ce-ai mai fãcut?» Ea a rãspuns: «Sunt bine, fie ca tatãl si mama mea sã fie jertfiti pentru tine, o, Trimis al lui Allah.» Dupã ce ea a plecat, A’isa a zis: «De ce ai întâmpinat-o atât de cãlduros pe aceastã femeie, asa cum nu mai întâmpini pe nimeni altcineva?» Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – a rãspuns: «Ea venea si ne vizita când Khadija era în viatã. Nu stii tu cã pretuirea legãturilor de prietenie reprezintã o parte a credintei?»” O sotie se poate mânia din multe motive si din aceastã cauzã ea se distanteazã de sotul ei, fãcându-l sã simtã cã e supãratã. În aceastã situatie, sotul musulman rãspunde cu îngãduintã si blândete, pe baza întelegerii adânci pe care o are despre psihologia si firea femeii, asa cum obisnuia Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – sã se poarte cu sotiile lui atunci când ele erau supãrate pe el sau îl ocoleau întreaga zi, pânã la cãderea noptii. ’Umar ibn Al-Khattab – Pacea fie asupra sa! – a spus: „Noi, quraisii, obisnuiam sã avem control asupra femeilor noastre. Când am venit în Medina, am gãsit un neam care se afla sub controlul femeilor si femeile noastre au început sã învete de la ale lor. Eu trãiam în Al-’Awali printre cei din neamul Umaiia ibn Zaid. Într-o zi soþia mea s-a supãrat pe mine ºi s-a certat cu mine. Nu mi-a plãcut asta, dar ea mi-a zis: «Nu-ti pace sã mã cert cu tine, nu? Pe Allah, sotiile Profetului se ceartã cu el. Se supãrã pe el si îl ocolesc întreaga zi, pânã la cãderea noptii.» Si atunci am mers sã o vãd pe Hafsa si am întrebat-o: «Vã certati cu Profetul?» Ea a zis: «Da!» Am întrebat-o: «Vã supãrati pe el si îl ocoliti întreaga zi, pânã la cãderea noptii?» Ea a zis: «Da!» Eu am spus: «Cea care face asta e sortitã pieirii! Nu vã temeti voi de mânia lui Allah din pricina mâniei Profetului Sãu? Curând veti fi osândite! Nu vã certati cu Trimisul lui Allah si nu îi cereti nimic. Cereti-mi mie dacã aveti nevoie de ceva!» [Bukhari, Muslim, Tirmizi si Al-Nisa’i] ’Umar Relatat de Al-Hakim în Al-Mustadrak; el a spus cã este sahih, potrivit lui Bukhari si Muslim a venit la Profet – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – si i-a povestit ce se întâmplase în casa sa si conversatia pe care o avusese cu Hafsa, iar Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – a zâmbit.” Bãrbatul musulman trebuie sã îsi dezvolte aceastã atitudine îngãduitoare, urmând astfel exemplul Profetului – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – în comportamentul pe care îl adoptã si în faptele pe care le împlineste. Atunci el va reprezenta o dovadã vie cã islamul este religia unui mod înalt de viaþã, iar sãrãcia, dezintegrarea, confuzia si nelinistea de care suferã indivizii, familiile si societãtile sunt provocate de ignoranta omului si de gresita interpretare a valorilor înalte promovate de islam. Acestea sunt principii pretioase care dacã sunt adoptate de sot vor pune capãt certurilor de familie si vor aduce pace, stabilitate, fericire si sigurantã în cãminul conjugal. El este unul dintre cei mai de seamã soti. Sotul musulman întelept este unul dintre cei mai de seamã soti si este cel mai iubit de sotia credincioasã, neprihãnitã si dreaptã, pentru cã el urmeazã cãlãuzirea islamicã. Sotul înþelege prea bine firea si psihologia femeii si o îndrumã întotdeauna pe calea cea dreaptã a islamului, care se aflã în deplinã armonie cu adevãrata fire a omului. El recunoaste înclinatiile, dorintele si nevoile ei si încearcã sã creeze un echilibru între ele si modul ideal de viatã pe care îl doreste de la ea, dar în acelasi timp el nu uitã nicio clipã cã ea a fost creatã dintr-o coastã îndoitã, iar îndreptarea unei astfel de coaste este un lucru imposibil. El îsi înþelege sotia si îi respectã sentimentele. Adevãratul musulman îsi întelege întotdeauna sotia si îi respectã sentimentele. El nu îi criticã familia sau vreo altã rudã în fata ei, din respect pentru sentimentele ei. De asemenea, si ea îi respectã sentimentele si nu face si nici nu spune vreun lucru care poate îndurera vreun membru al familiei lui. El nu dezvãluie niciun secret pe care ea i l-a încredintat, deoarece nepãsarea în astfel de situatii duce prea des la conflicte între soti si la distrugerea iubirii dintre ei. Adevãratul sot musulman este ocrotit de toate acestea, atâta timp cât continuã sã urmeze cãlãuzirea islamicã. El o ajutã sã compenseze pentru slãbiciunile si lipsurile pe care ea le are. Musulmanul adevãrat încearcã sã compenseze lucrurile care îi lipsesc sotiei lui, dacã simte cã ea are anumite lipsuri în privinþa cunoasterii sau a moravurilor. El face acest lucru în cel mai blând mod posibil. Dacã întâlneste din partea ei sfidare sau nepãsare, el o îndreaptã pe drumul cel bun într-un mod inteligent, blând, evitând sã o critice cu asprime sau sã îi facã reprosuri în fata oamenilor, indiferent de motiv. Pentru o femeie lucrul cel mai dureros este atunci când o altã persoanã aude cum este dojenitã sau este de fatã atunci când este certatã. Adevãratul musulman este cel mai sensibil si mai respectuos fatã de sentimentele celorlalti. El stie cum sã traseze un echilibru între multumirea sotiei si comportamentul plin de respect fatã de mamã. Adevãratul sot musulman se lasã condus de inteligentã, de îngãduintã si de tãrie de caracter în modul în care se poartã atât cu sotia, cât si cu mama sa, astfel încât le multumeste pe amândouã. Asadar el nu poate fi neascultãtor fatã de mamã ori aspru fatã de sotie. El recunoaste drepturile mamei lui si se poartã cu ea în cel mai frumos mod cu putintã, însã în acelasi timp recunoaste si drepturile pe care le are sotia sa. În vreme ce îsi împlineste datoria pe care o are fatã de mamã si se îngrijeste de ea, el nu neglijeazã drepturile pe care le are sotia lui. Adevãratul musulman poate sã facã acest lucru, atâta timp cât are cu adevãrat condtsinta de Allah (adicã este evlavios) si urmeazã cãlãuzirea si învãtãturile islamice, care le trateazã atât pe mamã, cât si pe sotie cu nepãrtinire si le dãruieste fiecãreia statutul cuvenit. El întelege cu adevãrat care este rolul sãu de „proteguitor” si ocrotitor al femeilor. Cu aceastã atitudine nobilã si cu aceastã purtare blândã, sotul musulman câstigã inima sotiei lui si astfel ea îl ascultã în toate lucrurile. Bãrbatului musulman i-a fost dãruit rolul de protector al femeilor, datoritã trãsãturilor care i-au fost insuflate de islam, a însusirilor ce i-au fost dãruite si a conditiilor si limitelor ce i-au fost impuse. „Bãrbatii sunt proteguitori ai muierilor, datoritã calitãtilor deosebite cu care i-a dãruit Allah si datoritã cheltuielilor pe care le fac din bunurile lor...” [Coran 4:34] Acest rol de „proteguitor” aduce si unele neplãceri, cãci îi face pe bãrbati responsabili. Bãrbatul este în totalitate responsabil pentru sotia lui: „Fiecare dintre voi este pãstor si fiecare este responsabil pentru cei care se aflã în grija lui. Conducãtorul este un pãstor, bãrbatul este un pãstor pentru familia sa,femeia este pãstoritã pentru casa sotului si pentru copii. Si fiecare dintre voi este un pãstor si fiecare dintre voi este responsabil pentru cei ce se aflã în grija lui.” [convenit] Aceastã responsabilitate se referã la fiecare individ din societatea islamicã, în care fiecare este responsabil într-un fel sau altul, deoarece, potrivit islamului, viata este o treabã serioasã si nu un lucru care poate fi tratat cu usurintã. Asa cum a poruncit o purtare bunã fatã de femei si le-a înãltat statutul, tot asa islamul i-a poruncit femeii sã îsi înteleagã rolul pe care îl are în viatã si sã rãmânã în limitele stabilite de legile islamice (sari’a), pentru ca astfel sã îsi poatã îndeplini mai bine rolul ei în viatã ca tovarãsã a bãrbatului în formarea unei generatii viitoare si a unei vieti mai plãcute si mai fericite.De asemenea, asa cum islamul i-a cerut bãrbatului sã se poarte frumos cu sotia si sã aibã grijã de ea asa cum se cuvine, tot asa i-a poruncit femeii sã îi dea ascultare, atâta timp cât nu depãseste limitele permise. Acest lucru este puternic accentuat, asa cum putem observa din cuvintele Profetului: „Dacã as fi poruncit cuiva sã se plece înaintea altcuiva, i-as fi poruncit femeii sã se plece înaintea sotului.” Cu adevãrat, el a spus cã de multumirea sotului depinde intrarea ei în Paradis: „Femeia care moare si sotul ei este multumit de ea va intra în Paradis.” [convenit] El a asigurat-o pe femeia sfidãtoare, neascultãtoare cã îngerii o vor blestema pânã ce se întoarce la sotul ei: „Dacã femeia nu vine în patul sotului ei, îngerii o vor blestema pânã dimineaþa.” [convenit] Preocuparea islamului de a accentua rolul bãrbatului de ocrotitor al femeii si de a întãri obligatia ei de a-l asculta si de a-l multumi se întinde pânã într-acolo încât ei i se interzice sã posteascã si în alte luni decât în luna Ramadan sau de a primi musafiri fãrã permisiunea lui: „Femeii nu i se permite sã posteascã când sotul ei este de fatã fãrã permisiunea lui sau sã invite pe cineva în casa lui fãrã permisiunea lui.” [convenit] Islamul i-a dãruit sotului dreptul de protector al sotiei lui, pentru ca el sã fie un bãrbat adevãrat care sã preia cârma familiei sale si sã o conducã spre siguranþã si îndrumare. Islamul i-a avertizat pe toti bãrbatii de încercãrile si ispitele femeilor, care pot sã îi facã nepãsãtori si slabi, sã îsi neglijeze obligatiile religioase, Relatat de Tirmizi, care a spus cã este hasan sahih hadis.pânã într-acolo încât închid ochii la comportamentul ne-islamic si îndãrãtnic al sotiilor lor. În acest caz, bãrbatul nu are niciun cuvânt de spus: sotia lui controleazã totul în casã, astfel încât el nu îndrãzneste sã nu o asculte, sã o contrazicã sau sã îi refuze vreo dorintã. Profetul – Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! – a avut dreptate atunci când a spus cã aceasta este cea mai grea încercare sau ispitã cu care se poate înfrunta omul: „Nu va exista ispitã mai grea pentru bãrbati dupã moartea mea decât ispita femeilor.” [convenit] Sotul musulman nu este deloc slab atunci când înfruntã încercarea de a avea o sotie neascultãtoare, indiferent cât de greu ar fi. Cu blândete, el o face sã înteleagã cã, indiferent cât de mult o iubeste, îl iubeste pe Allah si pe Profetul sãu mai mult si dorinta lui de a-L multumi pe Allah este mai puternicã decât sentimentele pe care le are pentru ea. „Spune: “Dacã pãrintii vostri, fiii vostri, fratii vostri, sotiile voastre, clanul vostru, bunurile pe care le-ati dobândit, negotul de a cãrui lâncezire vã temeti si locuintele de care sunteti multumiti vã sunt vouã mai scumpe decât Allah, decât Trimisul Sãu si decât lupta pe calea Lui, atunci asteptati-vã sã vinã Allah cu porunca Sa!” Iar Allah nu cãlãuzeste neamul de nelegiuiti!”[Coran 9:24] În acest fel, îndãrãtnicia femeilor pe care o vedem în multe dintre asa-zisele cãmine musulmane va fi stârpitã odatã pentru totdeauna. Bãrbatul care îsi vede sotia, fiicele si surorile iesind pe stradã fardate, cu capetele dezgolite si bratele goale, mai mult dezvelite decât acoperite, si nu face nimic pentru a împiedica aceastã nepãsare fatã de islam si-a pierdut cu sigurantã bãrbãtia, a iesit din rândurile islamului si a câstigat mânia lui Allah. Si nu existã altã scãpare de aceastã stare grea în afarã de cãinta adevãratã care îl va trezi la realitate, îi va înapoia bãrbãtia si va aduce din nou pe calea cea dreaptã. Islamul a stabilit anumite reguli pentru femei si a descris tipul de îmbrãcãminte pe care sã îl poarte atunci când ies pe stradã sau apar dinaintea bãrbatilor ce nu le sunt mahram. Aceastã îmbrãcãminte este cunoscutã sub numele de hijab (vesmântul islamic). Femeia musulmanã ce a fost educatã în adevãratul spirit al islamului si a crescut în acest mediu protector acceptã de bunã voie hijab-ul, cu un adânc simt de convingere, stiind cã este de la Allah si cã nu este o tiranie folositã de bãrbati pentru a le avea pe femei sub controlul lor ori un obicei inventat în perioada lui Umawi (perioada Umaiadã), asa cum pretind acei neisprãviti care nu au în acest sens nici cea mai micã dovadã din Coran. Conform unei relatãri de Bukhari, A’isa – Pacea fie asupra sa! – a zis: „Fie ca Allah sã aibã milã de femeile „emigrante” (muhajir). Când Allah a revelat: „si sã-si coboare vãlurile peste piepturile lor” [Coran 24:31], ele si-au rupt vesmintele si si-au acoperit capetele si fetele cu acestea.” Conform unei alte relatãri de Bukhari, A’isa – Pacea fie asupra sa! – a zis: „Si-au luat vesmintele si le-au rupt la colturi, apoi si-au acoperit capetele si fetele cu ele.” Safiia bint Saiba a zis: „Când ne aflam cu A’isa, am vorbit despre femeile din neamul Qurais si despre virtutile lor. A’isa a zis: «Femeile din Qurais sunt virtuoase, însã pe Allah nu am vãzut niciodatã pe cineva mai virtuos sau mai strict în aderarea la Cartea lui Allah decât femeile din Ansar. Când a fost revelatã Sura An-Nur: „si sã-si coboare vãlurile peste piepturile lor”, bãrbatii s-au îndreptat spre sotiile, fiicele, surorile si alte femei cu care erau înruditi si le-au recitat aceste cuvinte. Dintre acestea, fiecare femeie s-a ridicat, si-a luat vesmântul si s-a învelit cu el din credintã în ceea ce Allah a revelat».”Fie ca Allah sã se îndure de femeile Ansar: cât de puternicã era credinta lor si cât de neprefãcut era islamul lor! Cât de A se vedea Fath al-Baari, comentariu la Sahih Al-Bukhari. minunatã a fost supunerea lor în fata adevãrului când a fost revelat! Orice femeie care are credintã adevãratã în Allah si în Trimisul Sãu nu poate decât sã urmeze exemplul acestor femei virtuoase; ea însãsi trebuie sã poarte vesmântul specific islamului fãrã sã o intereseze goliciunea si desfrâul din preajma ei. Îmi aduc aminte de o tânãrã studentã care purta hijab-ul si a cãrei atitudine a fost nu mai putin de admirat decât cea a femeilor din Muhajirin si Ansar – Allah sã fie multumit de ele! Când o ziaristã care vizita Universitatea din Damasc a întrebat-o despre vesmântul islamic (hijab) pe care îl purta si dacã nu cumva îi era prea cald, de vreme ce soarele verii dogorea foarte tare, ea a rãspuns printr-un verset: „Focul Gheenei este mult mai dogoritor!” [Coran 9:81] Fetele musulmane precum aceasta sunt cele care vor clãdi cãmine si familii musulmane si vor da nastere unor generatii virtuoase care vor umple societatea cu elemente constructive si nobile. Astãzi, slavã lui Allah, sunt multe astfel de fete. Musulmanul este responsabil pentru modul în care femeile din familia lui respectã învãtãturile islamice referitoare la comportamentul ce trebuie urmat atunci când ies în public si la vesmântul islamic (hijab), rcereprezintã un semn distinctiv al femeii musulmane. Ziua în care un sot îsi lasã sotia sau mediul care îl înconjoarã sã preia controlul asupra lui si se lipseste de aceastã lege islamicã fãrã sã fie capabil sã le tinã piept este ziua în care îsi ia adio atât de la religia sa, cât si de la latura sa bãrbãteascã. Responsabilitatea bãrbatului fatã de sotia lui nu se opreste la înfãtisarea ei exterioarã, ci include si slãvirea (pe care ea o înaltã spre Allah) si conduita ei. El este responsabil dacã ea neglijeazã unele acte de slãvire ori nesocoteste cu bunã stiintã îndatoririle ei fatã de Allah. El este responsabil pentru purtarea ei bunã si pentru îndeplinirea îndatoririlor ei. Orice abatere din partea ei va diminua bãrbãtia sotului ei, va împutina credinþa lui si îi va deteriora rolul de protector cu care l-a onorat Allah. Islamul le considerã pe femei o podoabã ce a fost încredintatã spre pãstrare sotilor. Din moment ce sotia este de obicei influentatã de sot, el o poate lua cu el în Paradis ori o poate conduce spre Iad. Din acest motiv Allah le-a poruncit credinciosilor sã se apere atât pe ei, cât si pe familia lor de Foc si a zugrãvit o imagine înfricosãtoare ce înfãtiseazã soarta crâncenã ce îi asteaptã dacã îsi nesocotesc responsabilitãtile pe care le au fatã de sotiile si familiile lor ori dacã nu reusesc sã le impunã sã urmeze calea adevãrului: „O, voi cei care credeti! Pãziti-vã pe voi însivã si familiile voastre de un Foc ale cãrui vreascuri sunt oamenii si pietrele si peste care sunt îngeri neînduplecati si aspri, care nu se rãzvrãtesc împotriva lui Allah în ceea ce le porunceste si care fac ceea ce li se porunceste.” [Coran 66:6] Rolul pe care islamul l-a dãruit bãrbatilor, de „proteguitori” ai femeilor, nu poate fi îndeplinit asa cum trebuie decât dacã sotul este un adevãrat cap de familie. Sotul musulman nu îsi dovedeste bãrbãtia prin asprime, cruzime, violenþã si cuvinte aspre. Asa fãcea bãrbatul din perioada ignorantei; în islam bãrbatul este cu totul altfel. În islam, bãrbatul ideal înseamnã: personalitate puternicã si plãcutã, atitudine nobilã, îngãduintã si iertare a greselilor minore, puternicã aderare la legile lui Allah si fermitate de a le aplica fiecãrui membru al familiei lui, o cârmuire desãvârsitã în îndrumarea familiei lui spre adevãr, generozitate, dar cu mãsurã, o întelegere totalã a responsabilitãtilor pe care le are pentru aceastã lume si pentru cea ce va sã vinã, o idee clarã despre ceea ce înseamnã un cãmin musulman ideal. Acestea sunt caracteristicile adevãratului musulman, asa cum îsi doreste islamul ca el sã fie.
| |
| | | Selma Nuran Admin
anul convertirii : 2010 Data nasterii : 18/01/1987 Varsta : 37 Data de inscriere : 29/08/2010 Localizare : CHİŞİNAU Ocupatie : sotie şi mamica fericita elhamdullillah Stare de spirit : elhamdullillah Mesaje : 908
| Subiect: Re: Adevaratul musulman este un sot ideal Vin Iun 17, 2011 2:58 am | |
| | |
| | | | Adevaratul musulman este un sot ideal | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |
|